perjantai 2. tammikuuta 2015

Kyllästymispiste saavutettu!

Olen 29-vuotias ja minulla on ylipainoa n. 20 kiloa. Vihaan jokaista kiloa niistä. Olen yrittänyt löytää motivaation niiden tiputtamiseen. Sellaisen, joka aikuisten oikeasti kantaisi maaliin saakka. Vielä sellaista ei ole löytynyt. Ajattelin josko julkinen blogi olisi se viimeinen oljenkorsi. Siksi tämä blogi on nyt tässä. Nyt ei voi enää perääntyä.

Tunnen oloni niin epämukavaksi. Vaatteet eivät näytä hyvältä, valokuvat ovat kammottavia, ihmisten kommentit ovat masentavia ja mikä pahinta, fyysinen olo on huono. Väsyttää, masentaa, laiskottaa, ällöttää, kolottaa, puuskututtaa, nivelet naksuu ja hiki virtaa. Olen noin 178cm pitkä ja painan noin 103kg. Painoindeksini huitelee jossakin 32 hujakoilla kaiketi.

Olen painanut 10 vuotta sitten 63,5kg. En enää yritäkkään päästä noihin lukuihin. Olenhan nyt aikuinen nainen ja minulla on aikuisen naisen vartalo. Olen myös saanut kaksi ihanaa tytärtä. Haluaisin takaisin senaikaisen tyytyväisyyteni omaan itseeni ja energian tehdä asioita.

Tähtään elämänmuutoksella tiputtamaan pysyvästi n. 20 kiloa. En aseta tarkempaa maalia. Olen tyytyväinen sitten, kun olo on jälleen hyvä. Sitten kun näen peilistä iloisen ja itseensä tyytyväisen minän. Sitten, kun kävelylenkki ei tunnu kamalalta ajatukselta tai kun kyykkyyn meneminen ja sieltä nouseminen tapahtuvat helposti.

Tästä matkasta aion kirjoittaa tässä blogissa ja lisätä myös kuvia kaikesta siihen liittyvästä matkan varrelta. Tämä blogi olkoon minulle se tarvittava motivaatio ja projektin päätyttyä dokumentti siitä mihin minä pystyn!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti